Jasne włosy - tutorial

Obiecałam ostatnio, że przygotuję dla was post o rysowaniu włosów i nadeszła wreszcie pora. :) Rysowanie włosów to szeroki temat i postanowiłam go rozbić na kawałki. Dziś pokażę jaką metodą rysuję jasne, proste, rozpuszczone włosy. Innym razem pojawią się koki,warkocze, ciemne włosy, itp. itd... Oczywiście niektórym zapewne wystarczy do szczęścia ten tutek i do reszty dojdą sami. :D

Rysowanie włosów to dość intuicyjna sprawa i pozwoliłam sobie przygotować instrukcję bez zdjęcia. Oczywiście zerkałam na rożne fotki żeby sobie pomóc, ale włosy są na tyle specyficzne, że możemy z nimi poszaleć.

Jakkolwiek okropna jest jakość tych zdjęć, proszę o wybaczenie. Robiło się już ciemno i nie miałam skanera, ale trochę je podrasowałam w programie, żeby jakoś wyglądały. :>

Zaczęłam od takiego sobie, dowolnego szkicu głowy i ramion.




Teraz czas na nakreślenie kształtu włosów - niech to będą przykładowo włoski do ramion i prosta grzywka na bok, zachodząca na oko.



Nakreślam linie od czubka głowy w dół oraz od końcówek w górę i zaznaczam mocniejszymi kreskami grzywkę, żeby się nie zgubiła. Dzięki tym liniom określimy kierunek opadania włosów, a to będzie pomocne przy cieniowaniu.



Skorygowałam nieładnie ścięty tył głowy i chyba teraz jest lepiej. :) Teraz mając linie na czubku i końcówkach włosów, możemy nakreślić włosy na całej ich długości. UWAGA: nie za mocno i nie za gęsto! Mają to być jasne włosy, więc zachowajmy umiar. :)



Teraz będziemy przyciemniać włoski od czubka głowy, tak jak to widać na grzywce na powyższym obrazku. Od najciemniejszego, spokojnie przechodząc w jasne tony. Warto do tego użyć ołówka typu B (2B/4B).





Przy okazji można się zabrać za przyciemnianie końcówek. (:



 Teraz za pomocą twardszego ołówka (H) cieniujemy włosy kawałek dalej od tych najciemniejszych miejsc. Musimy zrobić to tak, żeby mniej więcej w okolicach czoła i nad uchem zostawić białe odblaski światła. W razie nadmiernego ich zarysowania, można wymazać jasne pasemka za pomocą cienkiego kawałeczka obciętego z gumki do mazania.



Kolejny zabieg przyciemniania włosów od nasady w dół i od końcówek w górę. Przydałoby się też przyciemnić zakończenia grzywki. Generalnie taka forma jest już zadowalająca, ale jeśli ktoś chce jeszcze poeksperymentować, można zwiększyć kontrast.



To efekt powtórzenia czynności opisanych nad tym obrazkiem z mocniejszym przyciskaniem ołówka do kartki i wymazaniem pasemek gumką.


Mam nadzieję, że się podoba. :) W razie pytań - napisz komentarz, w razie czegokolwiek innego - napisz komentarz. Ogólnie napisz komentarz - będzie mi bardzo miło. :D

Wioletta Orłowska

19 komentarzy:

  1. pożycz trochę talentu, ok?

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym wiedzieć jak wybrać najlepsze ołówki, gdyż wybrałam i cały czas się łamią oraz średnio rysują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zbyt dużego rozeznania w jakości ołówków, bo najdroższe, których używam to KOH-I-NOOR, a na pewno istnieją droższe i być może lepsze ołówki. W każdym razie te spisują się świetnie. :) Nie musisz kupować całego kompletu, wystarczy ci np. co drugi: HB, 2B, 4B, 6B, 8B. Ważne jest też dbanie o ołówki. Jeżeli walają się gdzieś na biurku, często spadają na podłogę, itp, to w środku łamią się rysiki i w efekcie możesz sobie temperować, a one i tak będą się łamać. Najlepiej zorganizować dla nich piórniczek albo kubek/organizer na biurku. :)

      Usuń
    2. A gdzie można takie kupić? :o

      Usuń
  3. Wow! Tego jeszcze nie widziałam. :)
    Biorę się za kartki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy pokarzesz jak narysować całą postać??? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc sama muszę poćwiczyć w tej dziedzinie, ale na pewno się tym podzielę na blogu i będzie o tym notka. :)

      Usuń
  5. oddaj trochę talentu *.*
    Spróbowałam namalować, ale to ani troche nie przypomina ostatniego lub przed ostatniego obrazka ;/
    Jak ty to robisz że twoje obrazki wygladaja tak realnie ? mi to nie wychodzi :C

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ślicznie *.* Choć jeśli chodzi o włosy, to i tak czekam na tutorial z warkoczem, albo najlepiej z kręconymi włosami >,<
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej! Nominowałam Cię do The Versatile Blogger Award, więcej informacji znajdziesz tutaj: http://nobody-compares-to-you-baby.blogspot.com/2013/02/the-versatile-blogger.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam lepsze blogi o rysowaniu, ale twój też jest spoko ;) i będę go od czasu do czasu odwiedzać.
    Mogę tylko zapytać w jakim programie robisz siatki???

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie jak na jasne wlosy te cienie sa za mocne ;) . Troszke za duzy kontrast w cieniach ... ale w sumie nie jest najgorzej ale na moje jak chcesz uczyc ludzi to sama sie najpierw naucz jak najlepiej . Poziom, ktory reprezentyjesz nie jest niski ale na prowadzenie bloga i nauki ludzi za niski. Pozdrawiam i zycze wytrwalosci xoxo .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie przesadzaj...

      Usuń
    2. Aby krytykować coś co jest ładne najpierw powinno się narysować coś lepiej. A na bloga o temacie nauki rysowania nie wchodzą raczej osoby rysujące perfekcyjnie...

      Usuń
  10. mam pytanie jeśli nie mamy akurat tych typów ołówków czy można na przykład cieniować trochę twardszym (do tego początkowego przyciemniania) :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W końcu wiem jak narysować włosy, za pierwszym razem już widzę duże efekty ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow!Super! Te włosy są PIĘKNE!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe! Własnie takie narysowałam i wyszło mi cudownie, podobnie. Kocham rysować!!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Instagram