Kocia mordka

W dzisiejszej notce ciekawy tutek o rysowaniu kociego pyszczka. :) Nie trzeba do tego nawet siatki pomocniczej! Ciekawy, bo... cieniowanie niemal całkowicie wykonałam patyczkiem kosmetycznym do uszu. :D
Oto przykładowe zdjęcie z internetu:
Zaczynamy!


Rysujemy dwie poziome i dwie pionowe, ale lekko pochylone linie, tak jak na obrazku powyżej. :)


Następnie w miejscach widocznych na obrazku rysujemy dwa owale.


Teraz przechodzimy niżej. Na końcach naszych pionowych kresek szkicujemy nos lekko przypominający kształtem trójkąt. My jednak musimy zrobić więcej załamań, bo nasz rysunek będzie bardziej szczegółowy. :)


Poprawiamy kontury oczu i nosa ołówkiem typu B i nadajemy im kociego charakteru przyglądając się zdjęciu. Konieczne będzie przedłużenie linii oka o wewnętrzne kąciki oraz zaznaczenie dziurek w nosie. Kociak na zdjęciu ma rozszerzone źrenice, ale na początek rysujemy proste kreseczki mniej więcej na środku oka. :)


Rozszerzamy źrenice po równo z każdej strony i zaznaczamy białe plamki światła, żeby ich potem nie zamalować. Poprawiamy pyszczek pionową linią poniżej nosa, rozgałęzioną na końcu.


Kontury oczu i kącików poprawiamy miękkim ołówkiem (4B-8B) i zamalowujemy źrenice. Kształty noska zaokrąglamy, żeby nie były takie kanciaste i przyciemniamy kontury według zdjęcia. :)
Wymazałam też gumką włoski zachodzące na oko.


Kiepsko może tu widać.. ale cieniujemy lekko całe gałki oczne i nosek oraz poprawiamy jego kontury. Wszelkie dziurki i otworki mają być bardzo ciemne.


Teraz bierzemy w rękę patyczek do uszu i najpierw rozcieramy nim źrenicę (żeby go wybrudzić ołówkiem), a następnie "brudzimy" oczy i nos w najciemniejszych miejscach według zdjęcia wzorcowego. Jeśli ktoś brzydzi się rozmazywaniem rysunku i wie jak pocieniować, np. metodą kreskowania, to nie widzę problemu. :)


Od kącików oczu do boków nosa lekko rysujemy pod skosem futerko. Można też leciutko zrobic kilka wymachów przybrudzonym patyczkiem.


To, co napisałam obrazek wyżej stosujemy także do pyszczka, futerka przy samym nosie, futerka nad oczami, grzbietu nosa - aby rysunek wyglądał realistycznie. Przyciemniamy też cienie na nosie i oczach wedle uznania.


Połowę futerka grzbietu nosa oraz boki poniżej kącików oczu przyciemniłam jeszcze patyczkiem. Dodałam jeszcze parę szczegółów: wymazałam gumką jasne linie na nosku zaraz nad dziurkami w nosie oraz narysowałam linie ołówkiem 2B tak jakby promieniujące od źrenicy oka.

To by było na tyle, mam nadzieję, że tutek się spodobał. :)

Wioletta Orłowska

22 komentarze:

  1. OMG! 0.0

    Świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale cudownie rysujesz !

    odwiedź:
    http://just-a-whispered-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie powinno zaczynac sie nauki realizmu od ze tak powiem “kawalkow“ zwierzat czy ludzi (wyjatkiem jest portret ale to inna bajka) . Po drugie hmm... rozmazywanie przy rysowaniu nie jest fajne bo odchodzimy od realizmu i tylko robimy sobie przyslowiowe “kuku“ :P . Powodzenia .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem jak najbardziej otwarta na krytykę, jednak pragnę zaznaczyć kilka szczegółów. Mój blog nie jest kompletną księgą, która uczy od podstaw i krok po kroku tajników rysunku. Rysuję i przy okazji robię zdjęcia, żeby podzielić się z innymi moimi tajnikami. Z rozmazywaniem zupełnie się nie zgodzę, bo dzięki niemu możemy uzyskać gładkość, której samą kreską uzyskać się nie da. :) Zapraszam do zakładki "Deviantart", są tam moje prace i możesz sam/sama ocenić, czy rozmazywanie niekorzystnie na nich wygląda, bo ja myślę, że przeciwnie - było konieczne. :)
      Dziękuję za komentarz. :)

      Usuń
  4. Ta mordka wyszła mi świetnie ;) Dziękuje ci za ten tutek. Zrobisz ten z Nicki Minaj co był na Gosupermodel?

    OdpowiedzUsuń
  5. Prooooooszę możesz częściej dodawać takie nauki? Dzięki tobie zobaczyłam że mam talent do rysunków. I to tylko dzięki tobie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zostałaś nominowana do The Versatile Blogger Award
    http://szczesliwetrzynastki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. mi się podoba jak rysujesz technika jest fajna i prosta ale ja sama na to bym nie wpadła.lubię koty;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko świetne ! :)
    Niedawno również założyłam bloga o rysowaniu, dopiero zaczynam blogowanie, więc nie ma na razie zbyt wielu ciekawych rzeczy. Jeśli chcesz zajrzyj i wypowiedz się na temat rysunków. Pozdrawiam.
    www.mmannie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Super Ci to wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. wow! uszanowanko. wow!
    jestem pod wrażeniem, czekam na więcej postów :))

    http://elgatoesnegro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Kotek śliczny i bardzo realistyczny ;) Naprawdę masz talent ! Sama też próbowałam go rysować i wyszedł całkiem nieźle, ale nie tak idealnie jak twój ;p ..

    OdpowiedzUsuń
  12. Oem Dżidtysn . JA TAK TY ŚWINIOPASIE POTRAFIE A NAWET LEPIEJ OD CIEBIE ŚWINIO TĘPA TY .!!!!!!!! dZIDA GŁUPIA RYSOWAĆ NIEPOTRAFI.XD

    OdpowiedzUsuń
  13. cudne ja wcale nie umiem rysować

    OdpowiedzUsuń
  14. tda i hotel 13 rządzą

    OdpowiedzUsuń
  15. ale super ;) i kto by pomyslal ze tak łatwo mozna kotka narysowac ..

    http://in-the-dream666.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Super wpis, oto mi właśnie chodziło :)
    Może masz coś jeszcze jak narysować kolejne partie ciała kotka, aż do samego finału ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Nice będę miał co robić na lekcjach

    OdpowiedzUsuń

Instagram