Rysujemy oko

Hej, dziś instrukcja niektórym znana, ale nie mogło jej tu zabraknąć. Pierwsze co, poszukajcie sobie ładnego zdjęcia oka. Narysujcie (lub zróbcie w programie graficznym) na nim siatkę pomocniczą składającą się z kwadratów i identyczną siatkę narysujcie bardzo delikatnie na swojej kartce.
Zabijcie mnie, ale zgubiłam zdjęcie, z którego rysowałam... >.< Nie mniej jednak może być to jakiekolwiek oko, etapy są podobne. :)
 Cofam! Znalazłam zdjęcie! :)


Oto moja siatka:

Następnie według zdjęcia, kratka po kratce, przerysowałam kształt oka.
To jego główny kontur:


Kolejny krok to poprawienie konturów tych najciemniejszych elementów, czyli: źrenicy, górnej linii rzęs i brwi. Resztę możemy poprawić nieco delikatniej niż wymienione wcześniej. :)


Mając już porządny kawał szkicu, możemy przejść do wymazywania siatki pomocniczej:


Mocnymi pociągnięciami ołówka 8B narysowałam włoski na brwiach, zgodnie z kierunkiem ich wzrostu. Tym samym ołówkiem przyciemniłam źrenicę i obramowałam tęczówkę. Tęczówkę wewnątrz pocieniowałam 2B i 4B, im bliżej konturu, tym ciemniej. Nie zapomnijcie zostawić tej białej plamki światła! :)


Następnie przyciemniłam tęczówkę górą i narysowałam w środku paski, które imitują wzór wewnątrz tęczówki. Polecam lekko rozmazać przejścia między tonami, to daje bardzo fajny efekt. :)



Ponieważ rzęsy z mojego zdjęcia były bardzo wyraziste, pozwoliłam sobie narysować kilka z nich, żeby nadać wstępny kształt. Nie musicie tego robić na tym etapie, wskazane jest nawet, żeby zrobić to na końcu. :) Ale polecam poprawienie na tym etapie reszty konturów górnej i dolnej powieki.



Teraz chwytamy swój ulubiony, lecz nie za ciemny ołówek i cieniujemy górna powiekę, dolną powiekę pod tym takim jakby "paskiem"oraz skórę obok zewnętrznego kącika oka i pod "początkiem" brwi. Resztę pocieniujcie delikatniej, tak jak na obrazku niżej:


Nie zostało nam nic innego, jak przyciemniać cienie według zdjęcia wzorcowego, czyli tak, jak w opisie pięterko wyżej, a także przy zgięciach górnej powieki, która sama w sobie też woła, by ja na całej długości przyciemnić i wymazać gumką kilka delikatnych smużek światła. Zamalujmy także kącik oka.



Należałoby popracować nad kącikiem oka - ah, te detale... :) Wymaż gumką paseczek światła, górę przyciemnij ołówkiem typu B. Oko w sumie już wyżej wygląda przyzwoicie, ale na moim zdjęciu wzorcowym pani miała mocny makijaż. Przyciemniłam więc oczko w miejscach, gdzie normalnie malujemy się cieniami do oczu oraz wymazałam odblaski światła gumką w ołówku. Możecie też odkroić nożem cienki pasek z gumki, żeby dobrze wymazywało się szczegóły, ;)


Ostatni etap to rysowanie rzęs. Teraz UWAGA! Rzęsy to nie proste kreski tylko lekko łukowate linie, które grube są przy samej linii rzęs, a im dalej linię ciągniemy, tym powinna robić się cieńsza! Rzęsy nie rosną pojedynczo, ale kępkami. Nie zapomnijcie na koniec przyciemnić górą gałki ocznej, żeby wyglądała naturalnie.


Zrobię jeszcze kiedyś tutorial bez makijażu, bo to jednak nie to samo... :)
Na dziś to już koniec, mam nadzieję, że was nie zanudziłam!

Coming soon:
Jak cieniować włosy?

Wioletta Orłowska

16 komentarzy:

  1. Maamooooo... Jak Ty bosko rysujesz *.* Gdy narysowałam oko według Twojej instrukcji i pokazałam koleżankom, to one błagały mnie, żebym im takie narysowała. Świetny blog, oczywiście obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc :)
      I dzięki za obserwowanie ;)

      Usuń
  2. Genialnie! ^^ Teraz wreszcie wiem, co robiłam źle rysując oko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest genialne! Świetny blog, obserwuję i na 100% będę wchodzić. Czekam na kolejną notkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. yay! będę się uczyć rysować!

    OdpowiedzUsuń
  5. Boooże przepieknie !!!
    Musze spróbowac narysować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. suuuper!


    też jestem z gsm, z tamtąd wiem o tym blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne :D Też rysuję i twój blog jest bardzo pomocny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za blog! :)
    Czekam na następną notkę a tak trochę nie do tematu- wiadomo coś o magazynie z niemieckiego gsm? Dlaczego został usunięty? Ktoś się o nim dowiedział? Nie chce pisać na Gw bo są sprawdzane i trzeba również w nich pisać po niemiecku. Z góry dzięki za wszelkie informacje.
    ~Toschinna

    OdpowiedzUsuń
  9. Toschina - gw nie moga byc sprawdzane...
    Przy okazji boskie oko. Jak zobaczylam efekt koncowy to mowie; Ona to ma talent, tez tak chce. Xd
    gSm~~ XDemi/Malivela (de)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetnie malujesz, też próbowałam malować te oko, ale patrzałam na instrukcję jeszcze z magazynu z gsm ^^
    Czekam na kolejne posty i oczywiście obserwuję

    Ps: zapraszam też na bloga
    http://szczesliwetrzynastki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedno słowo: PIĘKNIE! ♥ :3
    Też byłam i czytałam twoje gazety z GSM.
    Masz naprawdę talent. Ostatnio narysowałam jedno ze twoich instrukji według twoich instrukcji. Wszyscy robili temu zdjęcia i pokazywali znajomym :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepeknie rysujeaz i myślę że ja też tak nie żle :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba nikogo nie zaskoczy mój problem z rysowaniem drugiego oka:D Jedno zawsze wychodzi dość ładne a drugie to jakaś tragedia. Poćwiczę z Twoim tutorialem i może w końcu uda mi się narysować je równo:)

    OdpowiedzUsuń

Instagram